Instituciji Poverenika možete da podnesete žalbu u slučaju da državni organ, kome ste se obratili sa zahtevom za pristup informaciji od javnog značaja, nije odgovorio u zakonskom roku od 15 dana, ili je doneo rešenje kojim odbija vaš zahtev ili je odgovorio izostavljajući ključne informacije traženje zahtevom.
Da biste uložili žalbu Povereniku, potrebno je prvo uputiti zahtev za dostavljanje informacija direktno državnom organu koji je poseduje. Ukoliko državni organ ne odgovori u zakonskom roku ili dostavi nepotpune informacije ili odbije da dostavi tražene informacije, možete podneti žalbu Povereniku.
Žalba Povereniku mora da bude potpuna i da sadrži, uz sam tekst žalbe, i dokaze za nepostupanje državnog organa. To znači da se uz žalbu prilaže i originalan zahtev koji je poslat državnom organu, i potvrdu o prijemu pošiljke (ukoliko je poslata pismeno poštom).
Poverenik odlučuje o tome da li je žalba osnovana ili nije, u roku od 30 dana od podnošenja žalbe. Ukoliko je žalba osnovana, Poverenik donosi rešenje kojim naređuje državnom organu da dostavi tražene informacije.
Poverenik za informacije od javnog značaja je institucija nastala 2004. godine stupanjem na snagu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja. U nadležnosti Poverenika se nalazi i sprovođenje Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Trenutno se na poziciji Poverenika nalazi Milan Marinović, diplomirani pravnik.